Nagy tapsot kapott Mundruczó filmje Cannes-ban

A holokauszt traumájának átörökítésével és az emlékezés témájával foglalkozó Evolúció tetszett a filmfesztivál közönségének.
Forrás >>


További hasonló találatok:

A világot gengszterek irányítják – Spike Lee megadta a cannes-i filmfesztivál alaphangját

Leos Carax francia rendező angol nyelvű, Annette című zenés filmjének díszbemutatójával, az Oscar-díjas Marion Cotillard-ral és Adam Driverrel a főszerepben megkezdődött kedd este a 74. cannes-i filmfesztivál. A szemlét négy világhírű filmes együtt nyitotta meg: Bong Dzsun Ho dél-koreai rendező (Élősködők), Jodie Foster, aki a fezstivál életműdíjasa, Pedro Almodóvar, valamint a zsűri elnöke, Spike Lee. A világot jelenleg gengszterek irányítják – fogalmazott Spike Lee a megnyitó előtti sajtótájékoztatón, megadva ezzel az idei seregszemle hangvételét, amelynek filmjei elsősorban kortárs társadalmi és identitási problémákkal foglalkoznak. Spike Lee személyében a cannes-i nemzetközi zsűri első fekete elnökét köszöntheti, mellette pedig elsősorban nők kaptak helyet: Mati Diope francia-szenegáli rendezőnő, akinek ...
További részletek >>


Idén a világ legjobb filmjei menthetnek meg egy egész várost

Július 6-án, Leos Carax Annette című musicaljének vetítésével kezdetét veszi a 74. cannes-i filmfesztivál. Ennyi biztosnak tűnik, de sok minden más még most is bizonytalan a világ egyik legfontosabb filmfesztiválja körül. Nem tudni, hogyan vizsgáznak majd a koronavírus miatt életbe léptetett biztonsági és egészségügyi intézkedések. Senkinek fogalma sincs arról, felülírja-e az előzetes elképzeléseket a számos helyen, például a Cannes-ba hagyományosan sok filmszakmai látogatót delegáló Egyesült Királyságban rohamosan terjedő delta vírusvariáns. Kétséges, hogy a fesztivál újraéleszti-e a tengerparti városban bezuhant turizmust, és vele együtt a helyi gazdaságot. Az, hogy mindezek mellett melyik film nyeri a fesztivál fődíját, az Arany Pálmát, jóformán részletkérdés. Pedig erre is érdemes odafigyelnünk, mert A feleségem ...
További részletek >>


Cannes-ban vendégül látják a 89 éves Mészáros Mártát

Mészáros Márta Napló gyermekeimnek című filmje meghívást kapott az idei cannes-i filmfesztivál Cannes Classics programjába. A Nemzeti Filmintézet közleménye szerint ez néhány éven belül a hatodik magyar film, ami bekerült ebbe a szekcióba Jancsó Miklós Szegénylegények, Makk Károly Szerelem, Fábri Zoltán Körhinta, Bacsó Péter A tanú és Sára Sándor Feldobott kő című alkotásai után. A fesztiválra Mészáros Márta és a Napló gyermekeimnek operatőre, Jancsó Nyika is ellátogat. A Napló-sorozat első részében Mészáros közvetve saját fiatalkorát dolgozta fel. A filmet 1984-ben a cannes-i zsűri nagydíjával jutalmazták. Az író-rendező idén ünnepli kilencvenedik születésnapját, a világ legjelentősebb női filmalkotóinak egyikeként, Agnès Varda és Vera Chytilová pályatársaként hivatkozik rá a közlemény, aki 1968 óta ...
További részletek >>


Enyedi Ildikó és Muncruczó Kornél új filmje is Cannes-ban debütál

Ma hozták nyilvánosságra a Cannes-i Fesztivál versenyprogramját, amelyben két magyar rendező új filmje is helyet kapott: Enyedi Ildikó új filmje, A feleségem története, és Mundruczó Kornél Evolúció című drámája. A világ legnagyobb presztízsű filmfesztiválját július 6-17. között rendezik meg. Az Arany Medve-díjas és Oscar-jelölt Testről és lélekről után Enyedi Ildikó új filmjében Füst Milán több mint húsz nyelvre lefordított, irodalmi Nobel-díjra felterjesztett szenvedélyes regényét dolgozta fel, a férfi főszereplő Gijs Naber holland színész, női főszereplője pedig a világhírű Léa Seydoux. A film forgatókönyvét Enyedi Ildikó írta, az operatőr Rév Marcell, a vágó Szalai Károly, a látványtervező Láng Imola, a jelmeztervező Flesch Andrea, a VFX Supervisor Klingl Béla, a zeneszerző Balázs Ádám, a vezető ...
További részletek >>


Szenzációs magyar filmsiker: meghívták Enyedi és Mundruczó filmjét a világ legrangosabb filmfesztiváljára

Két magyar rendező filmje is meghívást kapott a 74. cannes-i filmfesztivál hivatalos programjába: Enyedi Ildikó A feleségem története című alkotása az Arany Pálmáért versenyezhet, Mundruczó Kornél Evolúció című új filmjét pedig a seregszemle idén létrehozott új szekciójában, a Cannes Premiere (Cannes-i bemutató) elnevezésű válogatásba került be - jelentette be csütörtökön Thierry Frémaux, a világ legjelentősebb filmes szemléjének művészeti igazgatója párizsi sajtótájékoztatóján.
További részletek >>


Wéber Kata: Vannak anyák, akiknek a Földön és a Mennyben is van gyermekük

Ősszel a tíz legígéretesebb forgatókönyvíró egyikének választotta a Variety a Pieces of a Woman miatt. Ennek milyen valós hozadéka lehet azon túl, hogy nagy elismerés? Voltak azóta külföldi megkeresései? Voltak, de mindig nagyon óvatosan kezelem ezt a témát. Nem mondhatom, hogy előtte ne lettek volna megkeresések, és azt sem, hogy a mostani felkérések között feltétlenül van olyan, amit valóra szeretnék váltani. Ez az elismerés nyilvánvalóan nagyon fontos momentum az életemben, nagyon sok ajtót kinyit, de ugyanolyan fontos az az út, ami ide vezetett, és én szeretnék azon maradni. A mögöttem lévő évek jók arra, hogy ezt a sikert azok tükrében is nézem. Azt hiszem, őszinte vagyok, ha azt mondom, nem annyira a karrier szempontjából válogatok. A munkák, amik mögöttem vannak – akár sikeresek lettek, akár nem – mind olyanok ...
További részletek >>


Tíz világsztár, aki még nem ment el szuperhősfilmbe bohóckodni

Kezdjünk névsorolvasással! Scarlett Johansson, Florence Pugh, Rachel Weisz, William Hurt, Margot Robbie, Idris Elba, Angelina Jolie, Salma Hayek, Kit Harington, Tom Hardy, Michelle Williams, Woody Harrelson, Benedict Cumberbatch, Jamie Foxx. Többek között ők azok a hollywoodi filmsztárok, akik feltűnnek a 2021-ben bemutatandó szuperhősfilmekben. Teljesen értelmetlen felsorolni, az utóbbi néhány évben a leghíresebb színészek közül kik szerepeltek még Marvel-, DC- vagy egyéb szuperhősös adaptációban, mert akkor csupa névből állna ez a cikk. Nézőként az lehet az érzésünk, Hollywood összes híressége felszállt már a szuperhősvonatra, ami pénzügyi szempontból mindenképp érthető is lenne. Az utóbbi tíz évben ötször is szuperhősfilm végzett az amerikai bevételi lista élén, ami teljesen egyértelműen mutatja, hogy ez ma a legnépszerűbb ...
További részletek >>


Juliette Binoche hónaljig merül a mocsokba

Nem újdonság talán, de izgalmas újra és újra felismerni, hogy Juliette Binoche fenséges arca mindenre és bármire alkalmas. Karakteresen szép vonásai predesztinálják ugyan a kifinomultabb figurák megformálására, de túlélésért küzdő, lestrapált takarítónőnek épp annyira elhisszük. Tökéletes választás volt emiatt Emmanuel Carrere Between Two Worlds (francia eredetiben: Ouistreham) című filmjének főszerepére, amihez – ahogyan már a Két világ között angol cím is sejteti – pont arra volt szükség, hogy a főhősnőt elhiggyük két teljesen különböző társadalmi szerepben. A cannes-i Rendezők Kéthete szekciót megnyitó film Florence Aubenas francia újságírónő tényregényén alapul, aki pontosan azt tette, amit Binoche figurája a filmben: valódi célját elrejtve Caen kikötővárosában takarítónőnek állt fél évre, hogy ...
További részletek >>


Ezek a családok nagyon különbözőek, de közös bennük, hogy nem tudnak aludni

2003-ban bemutatott, minimális költségvetésből készített, Rengeteg című filmjével Fliegauf Bence megmutatta, hogyan szorongtunk az ezredfordulón. Közel húsz évvel később visszatért első nagyjátékfilmjének formájához és vállalásához is. Megint arról csinált filmet, mi fáj nekünk, miért vagyunk depressziósak, miért nem tudunk szeretetben élni a másik emberrel, miért nem tudunk aludni. A Rengeteg – Mindenhol látlak is a lehető legkevesebb pénzből készült. Úgy tűnik, az átlagemberek szorongásait bemutató, kényelmetlen filmekkel nem lehet tisztességes költségvetésre pályázni, vagy csak Fliegaufot nem támogatják ebben. De a két Rengeteget az is összeköti, hogy nagyszerű filmek, egyáltalán nem meglepő, hogy mindkettő díjat nyert a Berlinalén. A két film között eltelt években Fliegauf nemzedéke egyik legelismertebb magyar ...
További részletek >>


Íme a díjnyertes Enyedi Ildikó új filmjének előzetese

Új filmet készített Enyedi Ildikó, akit anno a berlini filmfesztivál Arany Medve-díjára és egy Oscar-jelölésre is érdemesnek találtak a Testről és lélekről című drámáért. A feleségem története a következő, legfrissebb filmje, aminek kijött az előzetese is. A Füst Milán regénye alapján írt film férfi főszereplője a holland Gijs Naber, a női a francia Léa Seydoux. A világpremier július 14-én lesz a cannes-i filmfesztiválon, aminek a versenyprogramjában is részt vesz. A magyar mozik szeptember 23-tól vetítik A feleségem történetét. (via 444) The post Íme a díjnyertes Enyedi Ildikó új filmjének előzetese first appeared on 24.hu.
További részletek >>


Egy magyar diplomafilm is Cannes-ba megy

Enyedi Ildikó és Mundruczó Kornél mellett még egy magyar filmes alkotását meghívták a cannes-i filmfesztiválra: Rudolf Olivér Fonica M-120 című diplomafilmje a fesztivál Cinéfondation programjában mutatkozik be majd. Kapcsolódó Enyedi Ildikó és Mundruczó Kornél új filmje is Cannes-ban debütál Mundruczó a Pieces of a Woman „széljegyzetével", az Evolúcióval, Enyedi Ildikó A feleségem történetével lesz jelen. A huszonnégy perces alkotás Rudolf Olivér 2020-ban készült diplomafilmje. Főhőse Áron, egy tízéves, magányos kisfiú, aki az anyjával él egy ócska szálló egyik szobájában. A felnőttek között téblábolva egy különös világot épít fel magának, aminek főbb szereplői az apja, egy dal és egy zenegép. Egy nap új vendég érkezik a szállóba és teljesen felforgatja Áron életét. Egy kisfiú ...
További részletek >>


Hazug nosztalgia és szenvedéspornó – végletek közt hullámzik a rabszolgatartás filmes feldolgozása

Új mérföldkő Barry Jenkins azon afroamerikai filmesek egyre népesebb és egyre több figyelmet kapó táborába tartozik, amelyben az alkotók – rendezők, írók, producerek, színészek és így tovább – teljes munkásságukat annak szentelik, hogy saját népük saját történeteit, fájdalmait, örömeit, tabuit, a fekete amerikaiak világának szépségét és dühét filmre vigyék. Ráadásul Barry Jenkins kiváló arányérzékű, érzékeny és okos filmes, így nem esik a hatásvadászat és az olcsó pátosz hibájába még akkor sem, ha az adott történetnél éppenséggel adná magát némi melodráma – így aztán a nehéz lenne a műveit kurzusfilmeknek, ne adjisten propagandának tekinteni, Jenkinsre tehát figyel a szakma és figyel a közönség is, messze nem csak a feketék, és nem is csupán az amerikaiak. A Holdfény Oscar-díja pedig arra ...
További részletek >>


Meghalt Jankovics Marcell

Életének 80. évében meghalt Jankovics Marcell rajzfilmrendező, grafikus, könyvillusztrátor, művelődéstörténész, a nemzet művésze, a Magyar Művészeti Akadémia tiszteletbeli elnöke – közölte szombaton a Magyar Művészeti Akadémia a Facebookon. Az MTI azt írja, hogy a Kossuth- és Balázs Béla-díjas alkotót szombat reggel érte a halál. Népszerűségét –a mindenki által ismert animációs filmjei mellett – közösségépítő, pozitív lelkiségének is köszönheti. Oldott előadói stílusa és magabiztos szakmai tudása miatt méltán lett közkedvelt, a magyar kultúra meghatározó személyisége – olvasható az MMA méltatásában. Jankovics Marcell vizuális művész, közéleti ember, népmesekutató, reneszánsz műveltségű gondolkodó volt, akinek munkássága páratlanul sokszínű és szerteágazó. Életműve meghatározó része marad ...
További részletek >>


Vadnyugati fánksütőket hiába is keresnénk az Oscar-jelöltek között

Az 5 bajtárs A fekete vietnámi veteránokról szóló film kapott ugyan egy Oscar-jelölést, de csak Terence Blanchard – a szerzőhöz méltóan valóban nagyszerű – kísérőzenéje révén. Nem jelölték a rendezőt, Spike Lee-t, aki pedig a három évvel ezelőtti Csuklyások – BlackKklansmenhez hasonlóan ismét égetően aktuális közéleti kérdésekkel foglalkozott. A Vietnámba halott bajtársuk földi maradványaiért és az évtizedekkel ezelőtt elásott kincsért visszatérő exkatonák úgy fordulnak fokozatosan egymás ellen, mint a Sierra Madre kincse mohó hősei. A szinte egyenrangú főszereplők közül kiemelkedik a rendező fétisszínésze, Delroy Lindo: karaktere, a megkeseredett, trumpista öregember úgy érzi, kihasználta és magára hagyta őt a hazája. Lindót egy sor díjra jelölték ezért a szerepért, és néhányat – például a ...
További részletek >>


Zack Snyder: Bírnám, ha az Igazság Ligája moziváltozatát törölnék a létezésből

Az Igazság Ligája rendezői változata azért különleges, mert a stúdiótól visszakapta az alkotói függetlenségét, már jóval azután, hogy a film korábbi változatát bemutatták a moziban. Milyen következményei lehetnek ennek a döntésnek? Milyen szerepet játszhatnak egy ilyen helyzetben akár a rajongók, akár a streaming-szolgáltatók? Zack Snyder: Tényleg különleges a mi esetünk, és én is abban bízom, hogy talán lesz valamiféle, ezen a filmen túlmutató hatása. Viszont azt is érdemes látni, hogy milyen sok különböző tényező együtt állása kellett ahhoz, hogy idáig eljussunk az Igazság Ligájával. Amikor az emberek arról találgatnak, „vajon mostantól a rajongók mondják majd meg, milyen filmek készüljenek”, általában nem veszik számításba az összes körülményt. A streaming-szolgáltatók, mint a mi esetünkben az HBO Max, ...
További részletek >>


Sokszínűbb lett az Oscar, de Hollywoodot még mindig saját maga érdekli a legjobban

Minden szempontból rendhagyó lesz az idei Oscar-díjátadó, és ez a hétfőn közzétett jelöléseken is tükröződik. A jelöltek névsora néhány történelmi elsőséget is tartalmaz, az pedig az elmúlt évekhez hasonlóan most is borítékolható volt, hogy a legrangosabb filmes díjkiosztó nem is feltétlenül a filmekről szól ebben az évben sem, hanem a sokszínűség (diverzitás) van a középpontban. Ez utóbbi nagyjából 2015 óta így van, amikor az #OscarsSoWhite hashtag először söpört végig a Twitteren (válaszul arra, hogy az összes színészi kategóriában csak fehér színészeket jelöltek), és következményként központi téma lett, hogy Hollywood mennyire veszi komolyan a bőrszín, nem vagy szexuális irányultság alapján történő diszkrimináció elleni küzdelmet. Kapcsolódó Oscar-díjra jelölték Mundruczó Kornél ...
További részletek >>


Amatőr pornós filmet imádtunk a Berlinalén

Tavaly február 29-én ért véget a 70. berlini filmfesztivál, pár héten belül Európa nagy része karanténba vonult, és amikor az év legfontosabb filmese eseménye, a májusi cannes-i filmfesztivál elmaradt, azt gondoltuk, mázlija volt a Berlinalénak, hogy azt még éppen meg tudták tartani. Nem hittük volna, hogy itt leszünk 2021 márciusában, és a szerencsés zsűrit leszámítva – amelynek tagja idén Enyedi Ildikó is –, akik Berlinben, nagyvásznon nézhetik a filmeket, mindannyian saját lakásunkban, házimozirendszerünkön vagy éppen laptopunkon mozizunk majd. De annyira kiéheztünk már az új filmélményekre, hogy filmes újságíróként még ezért is hálásak vagyunk most. Egy csetcsoportban véleményeket és tippeket cserélünk, élvezzük, hogy legalább ennyi megmaradt a fesztiválozás közösségi élményéből, de ahhoz, hogy ezt most ...
További részletek >>


Hollywood új királyának indult, de traumái a szakma bizarr különcévé tették

Amikor felbukkan Hollywoodban egy tehetséges, vagány és előnyös külsejű – értsd: elég jóképű, hogy vonzó legyen, de nem annyira jóképű, hogy a szereposztók a szépfiú skatulyába dugják – férfi színész, aki ráadásul elég fiatal, amikor komoly esélyt kap valamely blockbusterben, egyből arról kezd beszélni a szaksajtó, hogy ő lehet a következő Nagy Valaki. A következő Tom Cruise, a következő DiCaprio, és így tovább. Éppen így történt ez akkor is, amikor Shia LaBeouf felbukkant a Transformersben – benne megvolt minden, ami egy szótári férfi filmsztárhoz kell, még a fura neve is jól jött, hisz külön cikket, mini riportot ér az a megrendítő kérdés, hogy emberünk nevét hogyan kell kiejteni. Azonban Shia LaBeouf neve már jó ideje inkább a pletykarovatokban, mint filmszakmai értekezésekben bukkan fel. De hogyan jutott ide? ...
További részletek >>


Nahát, milyen szimpatikus, ígéretes fiatalok – aztán elkezdenek halomra halni

Nem a londoni fiúkkal nem szabad szexelni, te butus, hanem az amerikaiakkal! A londoni fiúkkal semmi gond! – ez a rövidke okfejtés gyakorlatilag egy az egyben összefoglalja azt az emberéletekbe kerülő tájékozatlanságot és naivitást, ami az AIDS-járvány első éveit jellemezte. Először az orvosok sötétben tapogatózása, majd főként a képmutató kormányok által elmulasztott tömegtájékoztatás nyomán a korszak meleg közösségét – amely nem kizárólagosan, de a legnagyobb számban volt érintett a betegségben – gyakorlatilag tökéletesen védtelenül érte a kitörő járvány, mely olyan gyorsan tizedelte meg, hogy egész lakóközösségek váltak szinte lakatlanná. Persze a közösség viszonylag hamar kénytelen volt felelősséget vállalni és beletanulni a járvány valóságába, a T-sejtek száma hamar az alapszókincs részévé vált, és ...
További részletek >>


Bemutatjuk 2021 legnagyobb Oscar-várományosait

2021. április 25-én megrendezik a 93. Oscar-gálát. Ez, ha nem is teljesen biztos, nagyon valószínű. Azt nem tudjuk, lesz-e élő közönség, vagy Zoomon adják át a díjakat, mert Los Angelesből egyelőre nem jönnek jó hírek járványügyi szempontból. A 2021-es díjszezon azonban már tavaly elindult, és még egy olyan furcsa és szomorú évből is, mint a 2020-as, kiemelkedtek azok a filmek, amelyek alkotóinak jó esélyük van, hogy ott legyenek a valóságos vagy virtuális Oscar-díjátadón. Amit máris biztosra vehetünk, hogy a díjvárományos filmek mezőnyében sok lesz a netflixes vagy más streaming-felületen bemutatott produkció, sőt ezek talán többségben is lesznek a hagyományos moziforgalmazásba került filmekhez képest (természetesen az Oscar-nevezés miatt a netflixes filmeket is mozikba küldték, de nézőiknek csak elenyésző részét ...
További részletek >>


Bemutatjuk 2021 legnagyobb Oscar-várományosait

2021. április 25-én megrendezik a 93. Oscar-gálát. Ez, ha nem is teljesen biztos, nagyon valószínű. Azt nem tudjuk, lesz-e élő közönség, vagy Zoomon adják át a díjakat, mert Los Angelesből egyelőre nem jönnek jó hírek járványügyi szempontból. A 2021-es díjszezon azonban már tavaly elindult, és még egy olyan furcsa és szomorú évből is, mint a 2020-as, kiemelkedtek azok a filmek, amelyek alkotóinak jó esélyük van, hogy ott legyenek a valóságos vagy virtuális Oscar-díjátadón. Amit máris biztosra vehetünk, hogy a díjvárományos filmek mezőnyében sok lesz a netflixes vagy más streaming-felületen bemutatott produkció, sőt ezek talán többségben is lesznek a hagyományos moziforgalmazásba került filmekhez képest (természetesen az Oscar-nevezés miatt a netflixes filmeket is mozikba küldték, de nézőiknek csak elenyésző részét ...
További részletek >>


Adam Driverrel szabadult el a totális őrület Cannes-ban

Rengeteg idegesítő bizonytalanság kísérte a járvány miatt májusról júliusra csúsztatott 74. cannes-i filmfesztivál előkészületeit, ahogy arról beharangozó cikkünkben is írtunk. Tegnap kollégáimmal együtt megérkeztünk a fesztiválra, és a káosz csak fokozódik. Az EU-s vakcinaigazolás QR-kódját a fesztiválpalota előtt szobrozó biztonsági emberek hol be tudják olvasni, hol nem, az online jegyigénylő rendszer többször nem működik, mint igen, és a korábbi években annyit szidott, hosszan kígyózó sorokat sem sikerült felszámolni. Természetesen óriási sorok torlódnak fel, hiszen a beléptetők lecsippantják a jegyed QR-kódját a telefonodról, de mellette hosszasan ellenőrzik, hogy ugyanaz a név szerepel-e a jegyeden és a fesztiválbelépődön, aztán atomokra szedik a táskád tartalmát, majd – miután a korábbi szabad ...
További részletek >>


Supermantől az öngyilkos hajlamú Mel Gibsonig – öt film, amiről emlékezni fogunk Richard Donnerre

Ómen (1976) Az 1930-as születésű Richard Donner ahhoz a filmes nemzedékhez tartozott, amely már a televízióban kezdte el a pályafutását. Donner a színészi karrier reményében költözött át Bronxból Los Angelesbe, ahol Martin Ritt rendező (Hud, A jónevű senki) vette a szárnyai alá. Ő javasolta neki, hogy inkább a rendezéssel próbálkozzon, és Donner csakhamar keresett tévérendezővé is avanzsált. A hatvanas évek legfontosabb sorozatain dolgozott, rendezett epizódokat az Alkonyzónából, Az U.N.C.L.E. emberéből, a Combat!-ből, A szökevényből. Az ugyancsak tévérendezőként kezdő, komolyabb szerzői stílustörekvéseket dédelgető kollégáival, köztük Sam Peckinpah-val, Robert Altmannal, John Frankenheimerrel ellentétben azonban Donner nem volt kifejezetten auteur-alkat. Viszont volt humorérzéke, értett az akciójelenetekhez, és ...
További részletek >>


Enyedi Ildikó új filmje is versenyez a Cannes-i Filmfesztiválon

A feleségem története mellett három magyar film szerepel a programban.
További részletek >>


Enyedi Ildikó új filmje is versenyez a Cannes-i Filmfesztiválon

A feleségem története mellett három magyar film szerepel a programban.
További részletek >>


Itt van négy jómódú tanár, erre nem tönkreteszik az életüket?

Négy középiskolai tanár kaviárt rendel egy elegáns étteremben. Nem álomjelenetről van szó, nem is gúnyos szatíráról vagy science fictionről, csak egy hétvégi baráti találkozóról valahol Koppenhágában, ahol még kaviárra is telik a tanári fizetésből. Ez a Még egy kört mindenkinek egyik kulcsjelenete. Négy hősünk ekkor határozza el, hogy tudományos kísérletbe kezdenek: folyamatos piálással fogják tölteni a napjaikat. Maradéktalanul elégedett emberek persze nem vágnak bele ilyen vállalkozásba, de hát maradéktalanul elégedett emberek, úgy tűnik, még Dániában sincsenek. A történet főhőse, Martin az életközépi válság jellegzetes jeleit mutatja. Házassága válságban, a munkáját látványosan unja, erre pedig már a diákjai is rájöttek, és pedzegetni kezdik, hogy talán nem Martinnak kellene őket felkészítenie a ...
További részletek >>


25 éve az amerikai hazafiak földbe döngölték a barátságtalan űrlényeket

Az emberiséget évszázadok óta foglalkoztatja a kérdés, hogy értelmes lényekként egyedül vagyunk-e a világegyetemben. Úgy áll a helyzet, a tudomány válasza egyre inkább a „nem” felé tolódik, de még izgalmasabb az a kérdés, hogy milyen szándékkal látogatnák meg a Földet egy idegen civilizáció képviselői, ha egyik napról a másikra beállítanának. Az amerikai filmgyártás szereti ezt a kérdést évtizedes távlatokban legalább egyszer feldolgozni gigantikus filmprojektekben. Hollywoodban legtöbbször ugyanaz a kérdésre adott válasz: az idegenek barátságosan biztosan nem közelítenének felénk, egy ilyen támadás pedig egyféle kimenettel bír a filmvásznon évtizedek óta. Az emberiség fölülkerekedik a csapáson, a pacifizmus pedig a kanyarban sincs, ha van helyette sörétes puska, netán ufóktól elkobzott űrhajó. Annak ellenére, ...
További részletek >>


Megvan, kik dönthetnek Cannes-ban az év legjobb filmjeiről

Öt női és négy férfi tagja lesz a július 6-án kezdődő 74. cannes-i fesztivál zsűrijének, jelentették be csütörtökön a szervezők. A 24 versenyfilmet, köztük Enyedi Ildikó A feleségem története című rendezését elbíráló zsűri kilenc tagja a világ öt kontinensének hét országából érkezik. A nemzetközi zsűrit Spike Lee amerikai rendező vezeti. Rajta kívül meghívást kapott a zsűribe: Mati Diop francia-szenegáli rendező, akinek Az Atlantiak című filmje 2019-ben elnyerte a Zsűri Nagydíját; Jessica Hausner osztrák rendező, akinek A boldogságvirág című filmje kapott színésznői díjat Cannes-ban; a Becstelen Brigantykból ismert Mélanie Laurent francia színésznő, rendező; Maggie Gyllenhaal amerikai színésznő, producer, aki nemrég rendezte meg első nagyjátékfilmjét; valamint Mylene Farmer francia énekesnő, ...
További részletek >>


Nem Ronaldo az egyetlen, aki kibabrált egy világhírű márkával, David Beckham haja és Madonna klipje is problémás volt

Cristiano Ronaldo gyakorlatilag egy mozdulattal tett keresztbe a Coca-Colának, amikor a magyar–portugál meccset megelőző budapesti sajtótájékoztatón egyszer csak odébb tette a kólás palackokat, hogy takarásban legyenek a kamerától, majd felemelte a saját vizes palackját, és csak annyit mondott: víz. A magánakciójának köszönhetően az üdítőmárka részvényeinek értéke átmenetileg 4 milliárd dollárt zuhant, ami egészen elképesztően hangzik. Ronaldo után másnap ugyanezt megtette a francia Paul Pogba is, akinek nem tetszett, hogy sörösüveg virított az asztalon, így nemes egyszerűséggel fogta, és letette a földre a Heineken termékét. A sör persze nem véletlenül került oda, a Heineken az Eb egyik szponzora. Azt egyelőre még nem tudni, hogy a Coca-Colához hasonlóan zuhant-e a márka értéke a piacon, de nem csodálkoznánk, ha komoly ...
További részletek >>


Szegénynek és szabadnak is az országút az utolsó menedéke

Nem szoktak olyan filmek Oscar-díjakat kapni, mint A nomádok földje. Különösen nem a legfontosabb kategóriákban, de idén a járványhelyzet szokatlan Oscar-gálája szokatlan filmre irányította a figyelmet: A nomádok földje kapta a legjobb film díját, Chloé Zhao rendezői, Frances McDormand főszereplői díjat nyert. Valójában nem a film témája és stílusa miatt olyan nagy a meglepetés. Azok is alulról súrolják azt a határt, amit Oscar-kompatibilisnek szoktunk nevezni, de azért elérik. Sokkal különlegesebb, hogy idén egy igazán kicsinek nevezhető produkció nyerte a hollywoodi filmipar legfontosabb díjait. A nomádok földjét Chloé Zhao írta, rendezte és vágta. Élettársa, Joshua James Richards volt az operatőr. Igaz, hogy a film elkészültéhez, széles körű forgalmazásához és hatalmas sikeréhez kellett a producerként is Zhao mellé ...
További részletek >>


Szólj hozzá!